Hoe je lucide droom gemakkelijk hebben

We slapen ongeveer een derde van ons leven en velen van ons nooit beseffen dat we eigenlijk zouden kunnen gebruiken die tijd creatief.

Hoeveel van jullie hebben de ervaring van het realiseren dat je droomt terwijl het in je droom gehad? Misschien dat je wordt achtervolgd door een monster en vertelde zelf, "hey !! .. dit kan niet echt zijn .. Ik heb te dromen". Het meest waarschijnlijk na dat besef je niet weet hoe verder te gaan met uw nieuw gevonden bewustzijn en snel wakker.

Lucide dromen is de praktijk van het worden zelfbewust in de droomtoestand en leren om bewust manipuleren van de droomlandschap tot op zekere hoogte. Voor sommige mensen lucide dromen komt zeer eenvoudig en zonder enige moeite, maar voor de meeste mensen deze ervaring gebeurt zeer zelden, en als het gebeurt meeste niet herinneren hun dromen de volgende dag. Maar de realiteit is dat met een beetje training, iedereen kan drastisch leren om hun kansen op een lucide droom te verhogen en te leren om te communiceren met de droom.

Waarom zou je willen droom lucide?

Wanneer je leert om lucide te worden in je dromen ben je in staat om je innerlijke zelf en de verschillende aspecten van het bewustzijn te verkennen. In de dromen omgeving je echt bent alleen beperkt door uw verbeelding.

Avontuur en spanning: Een van mijn favoriete dingen om te doen als ik in een lucide droom is om te vliegen als superman naar exotische locaties die ik make-up. Ik meestal uiteindelijk gaan naar plaatsen die er uitzien als de stranden van Thailand.

Laten we zeggen dat je met een gesprek in uw droom met je vrouw, hoe wilt u uw "droom" vrouw vragen een paar belangrijke vragen die je af kunnen zetten. In uw droom zal het voelen alsof je echt in gesprek met je vrouw en ze zal reageren alsof het waar echt haar. Maar je bewustzijn is degene die u de antwoorden. Als je wakker wordt in de ochtend, zou je beseffen dat je nog wat ongelooflijke inzichten die je niet had gedacht over in je wakende leven.

Problemen: Als je een probleem hebt en niet echt zeker hoe het op te lossen, schrijf het op als je doel dat de volgende keer heb je een lucide droom die je gaat om te proberen en te beantwoorden dat probleem. Je zou echt jezelf verrassen met hoe creatief je onderbewustzijn kan zijn in het leveren van u met de antwoorden die in het wakende leven dat je had niet overwogen.
science.howstuffworks.com


Sociale praktijk: Als je eenmaal onder de knie krijgen van het u zal komen om dat lucide dromen vinden kan zo levendig dat het daadwerkelijk zal voelen als je normale wakende leven. Dit kan van pas komen bij het spelen van verschillende scenario's in je dromen. U kunt gebruik maken van lucide dromen voor repetitie voor sociale evenementen, spreken in het openbaar, moeilijke of lastige confrontaties.

Om u een voorbeeld te geven, was er een ongelooflijk aantrekkelijke vrouw die ik zag regelmatig bij een coffeeshop, maar nooit de moed om mijn zelf te introduceren had. Eén nacht had ik lucide droom en vertelde mijn bewustzijn dat ik nodig had om te handelen zelfverzekerd, en benaderen haar in de best mogelijke manier. Mijn gesprek met haar was een zeer ongedwongen gesprek, en ik maakte zelfs haar aan het lachen.

In mijn droom dacht ik bij mezelf "zien dit is niet zo moeilijk, zeker dat ze is zeer mooi, maar ze is gewoon een normaal persoon". In de droom ik uiteindelijk uit te vragen haar op een dinner date, en zij akkoord gaat. Dit besef zelfs in mijn droom had een zeer kalmerend en geruststellend effect op mij. Een paar dagen later was ik terug in de koffieshop, toen ik klaar betalen voor mijn koffie, ik liep naar haar toe en sloeg een gesprek vergelijkbaar met mijn droom. Mijn gesprek met haar voelde echt natuurlijk en niet gedwongen, het was als een déjà vu. Na ongeveer 10 minuten kreeg ik haar telefoonnummer en eindigde dateren haar kort na.

Creativiteit: Persoonlijk lucide dromen om te komen met nieuwe ideeën gebruik ik. Toen ik jonger was, was ik echt in "streetball" een vorm van basketbal, dat draait om creatief en komen met nieuwe moves, net zoiets als een bijgewerkte Harlem Globe Trotter. Ik realiseer me dat ik droomde en dan zou ik mezelf te vervoeren naar een sportschool en zeg tegen mezelf om te komen met een beweging die ik heb nooit aan gedacht, en zonder aarzeling mijn dromen persoonlijkheid mijn bedoeling zou uitvoeren.

Toenemende herinnering van dromen

Voordat je klaar bent om een lucide droom hebben, zijn wat je nodig hebt om jezelf te trainen op het verhogen van uw dromen te herinneren. Ik stel voor dat je een notebook die uitsluitend zal worden gebruikt voor uw dromen te krijgen. Houd het in de buurt van je bed of onder je kussen. Bevestigen om je zelf dat als je wakker wordt dat je je dromen kunt onthouden.

Als je wakker in de ochtend, brengen de eerste paar minuten alleen tot in bed met uit iets te doen. Alleen focussen op dat enige droombeelden en herinneringen aan de oppervlakte komen. Noteer alles, maakt niet uit of het zinvol is of niet. Later op de dag kan deze aanwijzingen leiden u herinnerend aan de meerderheid van de inhoud in je dromen. Zodra je jezelf trainen om je dromen te herinneren bijna elke nacht, dan overgaan tot een aantal lucide dromen technieken.

Lucide dromen inductie technieken

Suggestie: Wanneer liggend in bed hebben een affirmatie je blijven herhalen om jezelf zoals je afdrijven in slaap. Ik gebruik "vannacht in mijn droom Ik zal ervan bewust dat ik droom geworden" en echt concentreren op dat het zijn de laatste gedachte die in mijn bewustzijn als ik de overgang naar de dromen wereld.

Ezelsbruggetje inductie van lucide dromen (mild)
Gemaakt door: Dr. Stephen LaBerge van http://www.lucidity.com

Het milde techniek maakt gebruik van prospectief geheugen, herinneren aan iets (merken dat je dromen) in de toekomst te doen. Dr. LaBerge ontwikkelde deze techniek voor zijn proefschrift en gebruikte het om lucide dromen op wil bereiken. De juiste tijd om te oefenen MILD is na het ontwaken uit een droom, alvorens terug te keren om te slapen.

1. Setup herinnering van dromen:
Stel je geest te ontwaken uit dromen en roepen hen. Wanneer je ontwaakt uit een droom, haal het zo volledig als je kunt.

2. Focus je intentie:
Terwijl terugkeren om te slapen, concentreren doelbewust op uw voornemen om te onthouden om te erkennen dat je droomt. Zeg tegen jezelf: "De volgende keer dat ik droom, zal ik herinner me dat ik droom," herhaaldelijk, als een mantra. Zet echte betekenis in de woorden en de focus op dit idee alleen. Als je merkt dat je na te denken over iets anders, laat het gaan en breng je geest terug naar je intentie.

3. Zie jezelf lucide:
Zoals u zich blijven richten op uw voornemen om te onthouden wanneer je droomt, stel je voor dat je terug bent in de droom van waaruit je net ontwaakt (of een ander die je onlangs hebt gehad als je niet herinneren een droom bij het ontwaken). Stel je voor dat je deze keer erkennen dat je droomt. Kijk voor een dreamsign-iets in de droom die duidelijk laat zien dat het een droom. Als je het ziet zeg je tegen jezelf: "Ik droom!" En ga je fantasie. Stel je voor het uitvoeren van uw plannen voor uw volgende lucide droom. Bijvoorbeeld, als u wilt in je lucide droom om te vliegen, stel je vliegt nadat u bij ons aan het punt in je fantasie als je lucide te worden.

4. Herhaal dit tot je intentie is ingesteld:
Herhaal de stappen 2 en 3 totdat je in slaap valt of zijn er zeker van dat uw bedoeling is ingesteld. Als je tijdens het in slaap vallen, vind je jezelf te denken aan iets anders, herhaal de procedure, zodat het laatste wat in je hoofd voordat u gaat slapen is uw voornemen om te onthouden om de volgende keer dat je droomt herkennen.

Tip: Ik wil mijn wekker 1 uur in te stellen voordat ik normaal wakker, dus meestal op de 7e uur slaap, die ook de neiging om tijdens de REM (Rapid Eye Movement) fase van de slaap. Tijdens deze fase van de slaap is wanneer de meest heldere dromen plaatsvinden. Toen mijn alarm afgaat en me wakker, richt ik me op het herinneren van mijn intentie en snel te proberen en te gaan slapen want ik ben nog steeds erg suf. Als ik in staat ben om geconcentreerd te blijven zal ik vrijwel meteen mijn zelf in een lucide droom te vinden als ik ga weer slapen.

Droom symbolen:
Droom symbolen kunnen dienen als triggers om u te laten weten dat je droomt. Kies gewoon een persoon, plaats of ding dat zal dienen als uw trekker. Meerdere malen door de dag ik graag kijk op mijn horloge en zeg tegen mezelf "vanavond zal ik weet dat ik droom als ik kijk op mijn horloge". Dan als ik het geluk, in mijn droom om wat voor reden zal ik kijk op mijn horloge, en daar als magie Ik besef hey ik droom.

Een ander raar ding dat je zult vinden als je lucide dromen is dat als je iets te lezen of te kijken naar een klok, en kijk je weg, als je terug kijkt weer zul je zien dat de meeste van de tijd dat de woorden of de tijd is volledig veranderd . Dit is ook een goede herinnering om u te laten weten dat je droomt.

5. Neem een aantal natuurlijke supplementen die drastisch kan verhogen van uw kansen in het induceren van een lucide droom. Onlangs schreef ik hier over het: Maak van je lucide dromen met dit natuurlijke supplementen. Deze technieken zijn dramatisch toegenomen de levendigheid en de lengte van mijn dromen.

Ik hoop echt dat je genoten van deze korte introductie in de wereld van lucide dromen en hopelijk geïnteresseerde u genoeg om te proberen en uw eigen lucide droom. Als je proberen en er niet in slagen geef niet op het weken kan duren tot maanden om je eerste lucide droom hebben, maar als je het de moeite waard zal zijn. De ervaring kan een diepgaand effect op je hebben. Lucide dromen is echt één van de grootste leermiddelen we beschikbaar hebben, en als je gaat toch slapen, kan net zo goed leren leven in die wereld ook.

Bron: http://freedomfromtheknown.com